1r de Primària
Primera tasca
Repassarem els conceptes: agut High) i greu (low), aprenent i cantant aquesta cançó https://www.youtube.com/watch?v=5hkjb5gfH2YDesprés, jugarem per casa objectes que tinguen sons aguts i greus.
Per últim, dibuixarem animals per a imitar el so que fan (high-low)
Segona tasca
Anem a repassar els
conceptes llarg (long) i curt (short). Podeu vore ací
https://www.youtube.com/watch?v=aLsmFbW8ikU l'explicació dels
conceptes en anglés.
Per practicar cantarem aquesta cançó
https://www.youtube.com/watch?v=SgFPsVRPJ9k i per últim intentarem
fer sons llargs i curts amb la veu i objectes del voltant.
Ànim i a passar bones Pasqües. Setmana del 27 al 30 d'abril
Aquesta setmana repassem els conceptes fort (loud) i fluix (quiet) i
ho farem cantant i fent els moviments d'aquesta cançó:
Després
farem quatre dibuixos en un full que representen sons forts i fluixos i al
costat de cada dibuix pintarem un cercle gran si el so és fort o un menudet si
és fluix (són els simbols que hem utilitzat en classe).
Setmana del 5 al 8 de maig
Anem a cantar la cançó “Old
McDonald …” per recordar els sons d’alguns animals. Aci teniu l’enllaç:
També recordarem la diferència entre so (que representem amb
un redolí negre) i silenci (representat amb una Z) i cantarem i ens mourem amb
la cançó de Damaris Gelabert “Silenci”, que podeu vore ací:
Si podeu imprimiu o copieu aquesta fitxa per fer els
dibuixos dels animals segons el so que fan (recordeu que els gossos en Anglés
fan “woof” i no “guau”) i completeu amb els simbols de so i silenci.
Ànim.
Setmana de l'11 al 15 de maig
Aquesta setmana cantarem una cançó que ja coneguem (“If you are happy…”)
posant atenció als moviments que hem de fer (clap your hands, stamp your feet…)
intentant també canviar el timbre de la nostra veu per explorar les diferents
possibilitats expressives (fort, fluix, tancant la boca, veu de grandot, de
menut…). Ací teniu la cançó:
Després farem una fitxa on hem de dibuixar en les ales de
les papallones el simbol corresponent i al quadre de baix alguns dels moviments
que em fet en la cançó. La teniu ací:
Una
abraçada!
Setmana del 18 al 22 de maig
Alguns dels instruments que tenim a l’escola els podem vore
a este video que podeu anar parant per endevinar-los:
Després, intentarem fer l’acompanyament d’aquesta cançó
utilitzant objectes de casa: pots o caixes com a panderos (hand drum),
retoladors com a claves, i botelletes amb arròs o cigrons com a maraques:
Per últim completarem aquesta fitxa on hem de buscar els
noms de dos instruments (maracas-hand drum) i pintar i continuar les séries:
Si
teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com
indicant nom i curs.
Salutacions.
Setmana del 25 al 29 de maig
Anem a repassar el nom de les notes en Anglés, ho teniu explicat en la
primera part d’aquest video, recordeu que si comencem per la nota LA després
van seguides com l’abecedari A B C
D E F
G serien
LA SI
DO RE MI
FA SOL
Després
farem estos exercicis de relacionar lletres i notes, escriure les notes i les
lletres i també dibuixar un instrument de so agut (high) i un greu (low):
Recordeu
que podeu enviar treballs o consultes al correu:
Una
abraçada.
Setmana de l'1 al 5 de junyFeu clic al següent enllaç i voreu les indicacions a seguir:https://drive.google.com/file/ |
2n de Primària
Primera tasca
Aquesta setmana cantarem la cançó "If you are Happy..." per aprendre diferents accions (clap -aplaudiment-, stretch-estirar-, point -senyalar-...).
És
important que canteu algun fragment sols perquè diferèncien la veu
femenina, masculina i de xiquet (male voice, female voice and child's
voice).
(Fés clic al nom de la cançó i... A CANTAR!)
v=ZcThdL2CQpI (anglés, presteu atenció a com s'escriuen les notes que no son chupachups) i https://www.youtube.com/watch? v=aWAEaBDSjOs
(castellà).
Després les practicarem amb la flauta fent negres (1 temps) i blanques (2 temps) alternant les notes LA (tapant els dos primers forats de la flauta i el de darrere amb la mà esquerra) i la nota SI (primer forat i el de darrere).
Ànim!!
https://drive.google.com/file/ d/ 1IAzotvasFvM055PAOEGMDUHHGNsWO qx1/view?usp=sharing
Aquesta setmana repassarem les figures musicals que hem aprés, la redona (simibreve), la blanca (minim), la negra (crotchet), i la corxera (quaver). Ho farem amb els vídeos https://www.youtube.com/ watch?v=yoAkkFa0Kto (anglés) i
https://www.youtube.com/ watch?v=-QMSAIfQP54 (castellà).
Després, si tenim temps i material farem un instrument, el xekeré, ací teniu algun exemple https://coleenriquealonso. wordpress.com/2015/05/10/ construimos-instrumentos- musicales-con-material- reciclable/ i practicarem amb ell ritmes amb les figures que hem repassat.
A tocar!!
Segona tasca
Anem a repassar les notes sol (G), mi (E), i la (A) amb aquest video https://youtu.be/koxz6s33BOI després dibuixarem un pentagrama (cinc línies com cinc dits de la mà) i escriurem 5 notes la (A), 5 notes sol (G) i 5 notes mi (E) i les npintarem amb 3 colors segons la nota i per últim intentarem llegir-les i cantar-lesTercera tasca
Repassem
els indicadors de tempo (velocitat) adagio, andante i allegro. En
este enllaç teniu exemples de música a diferents velocitats i
l'explicació simple en anglés
https://www.youtube.com/watch?v=YaBe5dxomLM.
Per practicar podem
intentar seguir el pols de cançons que coneguem (poden ser
pasqüeres) i endevinar quin es el seu tempo i també cantar i ballar
a diferents velocitats.
Ànim i bones Pasqües.
Setmana del 27 al 30 d'abril
Aquesta
setmana repassem els conceptes forte (fort-loud) i piano
(fluix-quiet), ho farem amb aquest video:
Intentarem
seguir el pols de la música fent palmes (claping) fort o fluix
segons siga forte o piano. Per acabar dibuixem un lleó i una pussa
(és el conte del llibre) i escriurem les paraules forte i piano baix
del dibuix segons siga la veu de cada animal.
Després dibuixeu un pentagrama (5 línies) i farem claus de sol i notes a les línies i als espais. També us envie una fitxa per completar i pintar els instruments.
Ànim!
Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa
Setmana del 5 al 8 de maig
Repassarem la clan de sol (treble chef), el pentagrama (stave) i les
notes sobre les línies (ON the lines) i als espais (IN the spaces). També
recordarem els noms d’alguns instruments com la flauta (flute), el pandero
(hand drum) el xilofón (xylophone) i el piano.
Per
practicar com es pot fer la clan de sol mireu el video:
Després dibuixeu un pentagrama (5 línies) i farem claus de sol i notes a les línies i als espais. També us envie una fitxa per completar i pintar els instruments.
Ànim!
Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa
Setmana de l'11 al 15 de maig
Repassem els instruments de corda (string instruments) i els de percussió (percusión instruments). Ho farem amb estos videos:
Anglés:
Castellà:
Per
acabar completarem aquesta fitxa pintant i posant el nom d’alguns instruments:
Una
abraçada!
Setmana del 18 al 22 de maig
Alguns dels instruments que que tenim a l’escola (pandero-hand
drum, triangle, claves, maracas i cascabvells-bells) els podem vore a ese
video::
Podeu acompanyar la cançó utilitzant objectes de casa: pots
o caixes com a panderos (hand drum), retoladors com a claves, i botelletes amb
arròs o cigrons com a maraques.
Per
últim completarem aquesta fitxa on hem d’escriure els noms dels instruments i
buscar el nom de les notes:
Si
teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com
indicant nom i curs.
Salutacions.
Una abraçada
Setmana del 25 al 29 de maig
Repassarem com es diuen les parts de les figures que sabem, la negra (crotchet) i la corxera (quaver) i que son el cap (head), la plica (stem) i el ganxo (flag) en les corxeres. Ho podeu vore ací:
Després cantarem aquesta cançó i farem un acompanyament quan
cantem “falling down” amb palmes (claping). Dos corxeres i una negra:
Per acabar dibuixeu una negra i una corxera i copieu el nom
de cada part.
Recordeu
que podeu enviar treballs o consultes al correu:
Setmana de l'1 al 5 de juny
Repassarem les notes MI (E) que s’escriu a la primera línia del pentagrama i SOL (G) que va a la segona, i també els instruments de corda que ja coneguem. Per practicar-les les cantarem seguint este video:
i completarem aquesta fitxa (ho podeu fer directament a
l’ordinador sense imprimir-la i enviar-la a virgenpobre@gmail.com quan l’acabeu
–terminado- apareix l’opició d’enviar al mestre):
Per repassar els instruments de corda feu esta fitxa
(funciona com l’altra, no cal imprimir) on heu de posar l’ordre en que sonen i
arrastrar el nom al seu lloc.
Salutacions.
3r de Primària
Primera tasca
Aquesta setmana repassarem les figures musicals concretament la blanca (minim) i la negra (crotchet). Ho farem amb aquests vídeos https://www.youtube.com/watch?Després les practicarem amb la flauta fent negres (1 temps) i blanques (2 temps) alternant les notes LA (tapant els dos primers forats de la flauta i el de darrere amb la mà esquerra) i la nota SI (primer forat i el de darrere).
Ànim!!
Segona tasca
Anem
a repassar les notes sol (G), la (A), i si (B) amb aquest vídeo
Després
dibuixarem un pentagrama (cinc línies com cinc dits de la mà) i
escriurem 5 notes la (A), 5 notes sol (G) i 5 notes mi (E). Per
practicar-les amb la flauta tocarem la cançó del video sobre
l'acompanyament.
Ànim i que tingueu bones Pasqües.
Setmana del 27 al 30 d'abril
Repassem els conceptes de canon i unison. Primer buscarem el significat
musical de aquestes paraules i el copiarem a la llibreta (ja ho hem vist a
classe), després practicarem amb aquesta cançó que ja coneguem:
Si
voleu afegir moviment aci teniu un exemple, ànim, a vore on arribeu!!!
https://www.youtube.com/watch? v=nYLyZlnH_fM
Setmana del 5 al 8 de maig
Anem a repassar el concepte de timbre i els diferents tipus de veus. Per el timbre vorem este video:
i farem
l’activitat que ens diu per distinguir els diferents sons.
Per treballar els tipus de veus (home-male, dona-female,
xiquet/a-child) escoltarem parlar a diferents persones de casa amb els ulls
tancats per intentar identificar quin tipus de veu te cadascú i completarem
aquesta fitxa (recordeu que pitch es altura –greu/agut-, duration es durada
–llarg/curt- i dynamics es intensitat –fort/fluix).
Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa
Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa
Setmana de l'11 al 15 de maig
Anem a repassar les famílies d’instruments, vent, corda i percussió (wind, string and percussion). Ho farem amb aquest video:
Anglés:
Castellà:
També completarem aquesta fitxa:
on podeu dibuixar el vostre instrument favorit.
Una
abraçada!
Setmana del 18 al 22 de maig
Repassem la negra (crotchet), la corxera (quaver) i els seus silencis, i també el nom de les parts d’aquestes figures (cap-head, plica-stem i ganxo-flag).
Ací ho
podeu vore:
Anglés
Castellà
i ací
les parts de les figures:
Per acabar omplim la fitxa:
Si
teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com
indicant nom i curs.
Salutacions.
Setmana del 25 al 29 de maig
Repassar els indicadors
d’intensitat (dynamics) forte (loud)), mezzoforte (moderately loud) i
piano (quiet) podeu vore exemples ací:
Anglés:
Castellà:
Després farem aquesta fitxa on heu de resoldre els mots
encreuats i tindreu el nom d’un compositor (mozart), pintar els instruments i
posar el nom i recordar les figures i silencis de la setmana passada:
Ací teniu el quadre de les figures i silencis:
Recordeu
que podeu enviar treballs o consultes al correu:
Salutacions.
Setmana de l'1 al 5 de juny
Per a treballar esta setmana, heu de fer clic a l'enllaç següent:https://drive.google.com/file/
4t de Primària
Primera tascaAquesta setmana repassarem les figures musicals que hem aprés, la redona (simibreve), la blanca (minim), la negra (crotchet), i la corxera (quaver). Ho farem amb els vídeos https://www.youtube.com/
https://www.youtube.com/
Després, si tenim temps i material farem un instrument, el xekeré, ací teniu algun exemple https://coleenriquealonso.
A tocar!!
Segona tasca
Bona
vesprada, aquesta setmana repassarem les notes que hem vist amb la
flauta MI (E), FA (F), SOL (G), LA (A), SI (B) i DO' (C') per tant
dibuixarem un pentagrama i copiarem la cançó de la pàgina 38. Podeu posar el nom baix de les notes, si voleu,
i després practicar-la amb la flauta. Recordeu que el punt a la
dreta de la figura allarga la seua durada la meitat del seu valor,
per tant la negra amb punt (dotted) dura un temps i mig.
Ànim i
bones Pasqües.
Setmana del 27 al 30 d'abril
Repassem el concepte de “ostinato” en música. Primer
buscarem el seu significat (també està a la llibreta) i després el practicarem
amb una canço del país de la nostra amiga Allie en aquest enllaç:
Hi han
diferents nivells de complicació dels ostinats de percussió corporal
d’acompanyament. Ànim!!
Setmana del 5 al 8 de maig
Anem a repassar els instruments de vent fusta (woodwind) i vent metall (brass),
ho vorem en este enllaç:
https://www.youtube.com/watch? v=iPvl8BuF_xQ (castellà)
Després farem una llista dels instruments de vent que
coneguem i els classificarem en vent fusta i vent metall (intenteu posar el nom
en Anglés). ÀNIM.
Setmana de l'11 al 15 de maig
Aquesta setmana vorem els instruments de percussió que poden fer notes (altura determinada-pitched) i els que no en fan (altura indeterminada-unpitched).
Ho
teniu explicat en Anglés molt fácil ací:
I en
castellà amb una imatge del vostre llibre ací:
També completarem aquesta fitxa:
Salutacions!
Salutacions.
Setmana del 18 al 22 de maig
Repassarem els símbols musicals que ens indiquen la intensitat de la
música (dynamics indicators) f, p, crescendo i diminuendo.
Els teniu explicat
molt senzill en este video en anglés:
Si voleu ací teniu explicat crecendo i diminuendo en
castellà:
Després completeu esta fitxa (recordeu que “hairpins” son
els simbols de crescendo i diminuendo que heu de dibuixar entre p i mf, i mf i
p):
Si
teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com
indicant nom i curs.
Salutacions.
Setmana del 25 al 29 de maig
Aquesta setmana repassarem les qualitats del so (altura – pitch, durada –
duration, intensitat – dynamics or intensity i timbre). Ho teniu explicat
relacionat amb com s’expresa en música en este video:
Anglés:
Castellà:
Ací teniu la pàgina del llibre:
També completarem aquesta fitxa, fixeuse que cada elefant té
una propietat del so a la trompa i heu de dibuixar en les orelles els simbols
que hi han dalt relacionats amb cadascuna d’elles, si no us cap ho podeu fer en
un full o relacionar amb una línia. En la número 2 heu d’inventar un ritme amb
les figures que sabeu i practicar-lo amb percussió corporal:
Recordeu
que podeu enviar treballs o consultes al correu:
Setmana de l'1 al 5 de juny
Bon dia, aquesta setmana repassem una cançó que ja hem vist
(The Mouse and the Cat) per practicar la nota MI (E) que es fa tapant tres
forats amb la mà esquerra i dos amb la dreta. Ací teniu el video amb la
partitura (aneu practicant poc a poc, no comenceu massa ràpid):
També heu d’inventar un ritme amb negres (crotchet),
corxeres (quavers) i els seus silencis per acompanyar la cançó i que podeu practicar
amb percussió corporal (claping hands, stamping feet…). Fixeu-se que el compàs
de la canço`és ¾ per tant en l’acompanyament cada compàs tindrà tres pulsacions
de negra. Ho podeu escriure en un full i enviar-ho al correu: virgenpobre@gmail.com
També podeu enviar alguna gravació de la cançó amb la
flauta.
Salutacions.
Hola! Att. Paco. El treball de música on l'enviem?
ResponderEliminarGràcies I salutacions! Carina
Hola,
ResponderEliminarTots els treballs els arxiveu a una carpeta i ja mirarem la manera de fer una supervisió.
Gràcies
Att. Paco. Que fem amb els treballs de música pràctics, els gravem??
ResponderEliminar