Páginas

Música

1r de Primària

Primera tasca

Repassarem els conceptes: agut High) i greu (low), aprenent i cantant aquesta cançó https://www.youtube.com/watch?v=5hkjb5gfH2Y
Després, jugarem per casa objectes que tinguen sons aguts i greus.
Per últim, dibuixarem animals per a imitar el so que fan (high-low)

Segona tasca

 Anem a repassar els conceptes llarg (long) i curt (short). Podeu vore ací https://www.youtube.com/watch?v=aLsmFbW8ikU l'explicació dels conceptes en anglés.
Per practicar cantarem aquesta cançó https://www.youtube.com/watch?v=SgFPsVRPJ9k i per últim intentarem fer sons llargs i curts amb la veu i objectes del voltant.

Ànim i a passar bones Pasqües.

Setmana del 27 al 30 d'abril 


Aquesta setmana repassem els conceptes fort (loud) i fluix (quiet) i ho farem cantant i fent els moviments d'aquesta cançó:
Després farem quatre dibuixos en un full que representen sons forts i fluixos i al costat de cada dibuix pintarem un cercle gran si el so és fort o un menudet si és fluix (són els simbols que hem utilitzat en classe).



Setmana del 5 al 8 de maig



Anem  a cantar la cançó “Old McDonald …” per recordar els sons d’alguns animals. Aci teniu l’enllaç:
També recordarem la diferència entre so (que representem amb un redolí negre) i silenci (representat amb una Z) i cantarem i ens mourem amb la cançó de Damaris Gelabert “Silenci”, que podeu vore ací:

Si podeu imprimiu o copieu aquesta fitxa per fer els dibuixos dels animals segons el so que fan (recordeu que els gossos en Anglés fan “woof” i no “guau”) i completeu amb els simbols de so i silenci.
Ànim.


Setmana de l'11 al 15 de maig


Aquesta setmana cantarem una cançó que ja coneguem (“If you are happy…”) posant atenció als moviments que hem de fer (clap your hands, stamp your feet…) intentant també canviar el timbre de la nostra veu per explorar les diferents possibilitats expressives (fort, fluix, tancant la boca, veu de grandot, de menut…). Ací teniu la cançó:


Després farem una fitxa on hem de dibuixar en les ales de les papallones el simbol corresponent i al quadre de baix alguns dels moviments que em fet en la cançó. La teniu ací:

Una abraçada!

Setmana del 18 al 22 de maig


Alguns dels instruments que tenim a l’escola els podem vore a este video que podeu anar parant per endevinar-los:

Després, intentarem fer l’acompanyament d’aquesta cançó utilitzant objectes de casa: pots o caixes com a panderos (hand drum), retoladors com a claves, i botelletes amb arròs o cigrons com a maraques:

Per últim completarem aquesta fitxa on hem de buscar els noms de dos instruments (maracas-hand drum) i pintar i continuar les séries:

Si teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com  indicant nom i curs.

Salutacions.


Setmana del 25 al 29 de maig


Anem a repassar el nom de les notes en Anglés, ho teniu explicat en la primera part d’aquest video, recordeu que si comencem per la nota LA després van seguides com l’abecedari A    B    C      D     E      F      G       serien
                          LA  SI   DO   RE   MI    FA   SOL


Després farem estos exercicis de relacionar lletres i notes, escriure les notes i les lletres i també dibuixar un instrument de so agut (high) i un greu (low):


Recordeu que podeu enviar treballs o consultes al correu:


Una abraçada.



Setmana de l'1 al 5 de juny

 Feu clic al següent enllaç i voreu les indicacions a seguir:
 https://drive.google.com/file/d/10PU4bwjstVGw-AvgFwapTV0eDOCWQ96q/view?usp=sharing

 

2n de Primària

Primera tasca 

Aquesta setmana cantarem la cançó "If you are Happy..."  per aprendre diferents accions (clap -aplaudiment-, stretch-estirar-, point -senyalar-...). 
És important que canteu algun fragment sols perquè diferèncien la veu femenina, masculina i de xiquet (male voice, female voice and child's voice).

(Fés clic al nom de la cançó i... A CANTAR!)

Segona tasca 

Anem a repassar les notes sol (G), mi (E), i la (A) amb aquest video https://youtu.be/koxz6s33BOI després dibuixarem un pentagrama (cinc línies com cinc dits de la mà) i escriurem 5 notes la (A), 5 notes sol (G) i 5 notes mi (E) i les npintarem amb 3 colors segons la nota i per últim intentarem llegir-les i cantar-les

Tercera tasca

Repassem els indicadors de tempo (velocitat) adagio, andante i allegro. En este enllaç teniu exemples de música a diferents velocitats i l'explicació simple en anglés https://www.youtube.com/watch?v=YaBe5dxomLM
Per practicar podem intentar seguir el pols de cançons que coneguem (poden ser pasqüeres) i endevinar quin es el seu tempo i també cantar i ballar a diferents velocitats.
 Ànim i bones Pasqües.

Setmana del 27 al 30 d'abril


Aquesta setmana repassem els conceptes forte (fort-loud) i piano (fluix-quiet), ho farem amb aquest video:
Intentarem seguir el pols de la música fent palmes (claping) fort o fluix segons siga forte o piano. Per acabar dibuixem un lleó i una pussa (és el conte del llibre) i escriurem les paraules forte i piano baix del dibuix segons siga la veu de cada animal.

Setmana del 5 al 8 de maig 

Repassarem la clan de sol (treble chef), el pentagrama (stave) i les notes sobre les línies (ON the lines) i als espais (IN the spaces). També recordarem els noms d’alguns instruments com la flauta (flute), el pandero (hand drum) el xilofón (xylophone) i el piano.

Per practicar com es pot fer la clan de sol mireu el video:

Després dibuixeu un pentagrama (5 línies) i farem claus de sol i notes a les línies i als espais. També us envie una fitxa per completar i pintar els instruments. 
Ànim! 
Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa

 

Setmana de l'11 al 15 de maig

 Repassem els instruments de corda (string instruments) i els de percussió (percusión instruments). Ho farem amb estos videos:

Anglés:


Castellà:


Per acabar completarem aquesta fitxa pintant i posant el nom d’alguns instruments:


Una abraçada!


Setmana del 18 al 22 de maig


Alguns dels instruments que que tenim a l’escola (pandero-hand drum, triangle, claves, maracas i cascabvells-bells) els podem vore a ese video::

Podeu acompanyar la cançó utilitzant objectes de casa: pots o caixes com a panderos (hand drum), retoladors com a claves, i botelletes amb arròs o cigrons com a maraques.
Per últim completarem aquesta fitxa on hem d’escriure els noms dels instruments i buscar el nom de les notes:

Si teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com  indicant nom i curs.

Salutacions.


Setmana del 25 al 29 de maig

 Repassarem com es diuen les parts de les figures que sabem, la negra (crotchet) i la corxera (quaver) i que son el cap (head), la plica (stem) i el ganxo (flag) en les corxeres. Ho podeu vore ací:

Després cantarem aquesta cançó i farem un acompanyament quan cantem “falling down” amb palmes (claping). Dos corxeres i una negra:


Per acabar dibuixeu una negra i una corxera i copieu el nom de cada part.
Recordeu que podeu enviar treballs o consultes al correu:

Una abraçada



Setmana de l'1 al 5 de juny

Repassarem les notes MI (E) que s’escriu a la primera línia del pentagrama i SOL (G) que va a la segona, i també els instruments de corda que ja coneguem. Per practicar-les les cantarem seguint este video:
i completarem aquesta fitxa (ho podeu fer directament a l’ordinador sense imprimir-la i enviar-la a virgenpobre@gmail.com quan l’acabeu –terminado- apareix l’opició d’enviar al mestre):

Per repassar els instruments de corda feu esta fitxa (funciona com l’altra, no cal imprimir) on heu de posar l’ordre en que sonen i arrastrar el nom al seu lloc.

Salutacions.


3r de Primària

Primera tasca

Aquesta setmana repassarem les figures musicals concretament la blanca (minim) i la negra (crotchet). Ho farem amb aquests vídeos https://www.youtube.com/watch?v=ZcThdL2CQpI (anglés, presteu atenció a com s'escriuen les notes que no son chupachups) i   https://www.youtube.com/watch?v=aWAEaBDSjOs (castellà).
Després les practicarem amb la flauta fent negres (1 temps) i blanques (2 temps) alternant les notes LA  (tapant els dos primers forats de la flauta i el de darrere amb la mà esquerra) i la nota SI (primer forat i el de darrere).
Ànim!!


Segona tasca

Anem a repassar les notes sol (G), la (A), i si (B) amb aquest vídeo
Després dibuixarem un pentagrama (cinc línies com cinc dits de la mà) i escriurem 5 notes la (A), 5 notes sol (G) i 5 notes mi (E). Per practicar-les amb la flauta tocarem la cançó del video sobre l'acompanyament.

Ànim i que tingueu bones Pasqües.


Setmana del 27 al 30 d'abril

Repassem els conceptes de canon i unison. Primer buscarem el significat musical de aquestes paraules i el copiarem a la llibreta (ja ho hem vist a classe), després practicarem amb aquesta cançó que ja coneguem:
Si voleu afegir moviment aci teniu un exemple, ànim, a vore on arribeu!!!
https://www.youtube.com/watch?v=nYLyZlnH_fM


Setmana del 5 al 8 de maig

Anem a repassar el concepte de timbre i els diferents tipus de veus. Per el timbre vorem este video:


i farem l’activitat que ens diu per distinguir els diferents sons.

Per treballar els tipus de veus (home-male, dona-female, xiquet/a-child) escoltarem parlar a diferents persones de casa amb els ulls tancats per intentar identificar quin tipus de veu te cadascú i completarem aquesta fitxa (recordeu que pitch es altura –greu/agut-, duration es durada –llarg/curt- i dynamics es intensitat –fort/fluix).

Fes clic ací per a descarregar-te la fitxa

 

Setmana de l'11 al 15 de maig 

Anem a repassar les famílies d’instruments, vent, corda i percussió (wind, string and percussion). Ho farem amb aquest video:

Anglés:

Castellà:

També completarem aquesta fitxa:
on podeu dibuixar el vostre instrument favorit.

Una abraçada!


Setmana del 18 al 22 de maig

Repassem la negra (crotchet), la corxera (quaver) i els seus silencis, i també el nom de les parts d’aquestes figures (cap-head, plica-stem i ganxo-flag).
Ací ho podeu vore:

Anglés

Castellà

i ací les parts de les figures:

Per acabar omplim la fitxa:

Si teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com  indicant nom i curs.

Salutacions.
  


Setmana del 25 al 29 de maig

 Repassar els indicadors  d’intensitat (dynamics) forte (loud)), mezzoforte (moderately loud) i piano (quiet) podeu vore exemples ací:
Anglés:

Castellà:

Després farem aquesta fitxa on heu de resoldre els mots encreuats i tindreu el nom d’un compositor (mozart), pintar els instruments i posar el nom i recordar les figures i silencis de la setmana passada:

Ací teniu el quadre de les figures i silencis:

Recordeu que podeu enviar treballs o consultes al correu:


Salutacions.


Setmana de l'1 al 5 de juny

Per a treballar esta setmana, heu de fer clic a l'enllaç següent:

https://drive.google.com/file/d/1IAzotvasFvM055PAOEGMDUHHGNsWOqx1/view?usp=sharing

4t de Primària

Primera tasca
Aquesta setmana repassarem les figures musicals que hem aprés, la redona (simibreve), la blanca  (minim), la negra (crotchet), i la corxera (quaver). Ho farem amb  els  vídeos  https://www.youtube.com/watch?v=yoAkkFa0Kto  (anglés) i
 https://www.youtube.com/watch?v=-QMSAIfQP54  (castellà).
 Després, si tenim temps i material farem un instrument, el xekeré, ací teniu algun exemple  https://coleenriquealonso.wordpress.com/2015/05/10/construimos-instrumentos-musicales-con-material-reciclable/   i practicarem amb ell ritmes amb les figures que hem repassat.
A tocar!!

Segona tasca

Bona vesprada, aquesta setmana repassarem les notes que hem vist amb la flauta MI (E), FA (F), SOL (G), LA (A), SI (B) i DO' (C') per tant dibuixarem un pentagrama i copiarem la cançó de la pàgina 38. Podeu posar el nom baix de les notes, si voleu, i després practicar-la amb la flauta. Recordeu que el punt a la dreta de la figura allarga la seua durada la meitat del seu valor, per tant la negra amb punt (dotted) dura un temps i mig.

 
Ànim i bones Pasqües.

Setmana del 27 al 30 d'abril 



Repassem el concepte de “ostinato” en música. Primer buscarem el seu significat (també està a la llibreta) i després el practicarem amb una canço del país de la nostra amiga Allie en aquest enllaç:
Hi han diferents nivells de complicació dels ostinats de percussió corporal d’acompanyament. Ànim!!


Setmana del 5 al 8 de maig 


Anem a repassar els instruments de vent fusta (woodwind) i vent metall (brass), ho vorem en este enllaç:

https://www.youtube.com/watch?v=JjDRBo5N0AU             (angles)



https://www.youtube.com/watch?v=iPvl8BuF_xQ                 (castellà)



Després farem una llista dels instruments de vent que coneguem i els classificarem en vent fusta i vent metall (intenteu posar el nom en Anglés). ÀNIM.

Setmana de l'11 al 15 de maig

Aquesta setmana vorem els instruments de percussió que poden fer notes (altura determinada-pitched) i els que no en fan (altura indeterminada-unpitched).

Ho teniu explicat en Anglés molt fácil ací:

I en castellà amb una imatge del vostre llibre ací:


També completarem aquesta fitxa:


Salutacions!

Setmana del 18 al 22 de maig

Repassarem els símbols musicals que ens indiquen la intensitat de la música (dynamics indicators) f, p, crescendo i diminuendo. 
Els teniu explicat molt senzill en este video en anglés:

Si voleu ací teniu explicat crecendo i diminuendo en castellà:

Després completeu esta fitxa (recordeu que “hairpins” son els simbols de crescendo i diminuendo que heu de dibuixar entre p i mf, i mf i p):

Si teniu algun dubte o voleu qualsevol cosa podeu enviar-me un correu a:
virgenpobre@gmail.com  indicant nom i curs.

Salutacions.


Setmana del 25 al 29 de maig

 Aquesta setmana repassarem les qualitats del so (altura – pitch, durada – duration, intensitat – dynamics or intensity i timbre). Ho teniu explicat relacionat amb com s’expresa en música en este video:
Anglés:

Castellà:

Ací teniu la pàgina del llibre:

També completarem aquesta fitxa, fixeuse que cada elefant té una propietat del so a la trompa i heu de dibuixar en les orelles els simbols que hi han dalt relacionats amb cadascuna d’elles, si no us cap ho podeu fer en un full o relacionar amb una línia. En la número 2 heu d’inventar un ritme amb les figures que sabeu i practicar-lo amb percussió corporal:

Recordeu que podeu enviar treballs o consultes al correu:


Salutacions.


Setmana de l'1 al 5 de juny

Bon dia, aquesta setmana repassem una cançó que ja hem vist (The Mouse and the Cat) per practicar la nota MI (E) que es fa tapant tres forats amb la mà esquerra i dos amb la dreta. Ací teniu el video amb la partitura (aneu practicant poc a poc, no comenceu massa ràpid):


També heu d’inventar un ritme amb negres (crotchet), corxeres (quavers) i els seus silencis per acompanyar la cançó i que podeu practicar amb percussió corporal (claping hands, stamping feet…). Fixeu-se que el compàs de la canço`és ¾ per tant en l’acompanyament cada compàs tindrà tres pulsacions de negra. Ho podeu escriure en un full i enviar-ho al correu:    virgenpobre@gmail.com
També podeu enviar alguna gravació de la cançó amb la flauta.
Salutacions.

 


 


3 comentarios:

  1. Hola! Att. Paco. El treball de música on l'enviem?
    Gràcies I salutacions! Carina

    ResponderEliminar
  2. Hola,
    Tots els treballs els arxiveu a una carpeta i ja mirarem la manera de fer una supervisió.
    Gràcies

    ResponderEliminar
  3. Att. Paco. Que fem amb els treballs de música pràctics, els gravem??

    ResponderEliminar